Sunday, February 24, 2019

Keputusan menggunakan Cellulose Insulation

Berikut merupakan perbezaan suhu bagi sebelum dan selepas menggunakan Cellulose Fibre. Data ini di ambil setelah menggunakan Cellulose Fibre di salah seorang customer yang terlibat. 


Rajah di atas menunjukkan perbezaan suhu menggunakan Cellulose Fibre (Dry blow) selepas 3 jam. Bacaan suhu sebelum menggunakan Cellulose Fibre adalah 35C manakala selepas menggunakan Cellulose Fibre di atas permukaan siling mencatatkan 30C. keadaan ini adalah kerana haba dari bahagian atas tidak dapat diserap masuk ke dalam rumah maka keadaan suhu di rumah dapat di kawal. 



Rajah di atas menunjukkan perbezaan suhu menggunakan Cellulose Fibre (Adhesive Spray) selepas 3 jam. Sebelum menggunakan Cellulose Insulation, bacaan suhu mencatatkan 61C. keadaan ini menunjukkan suhu di permukaan zink adalah sangat tinggi. Namun, setelah menggunakan Cellulose Insulation, bacaan menunjukkan pengurangan sehingga 30C.

Kesimpulannya, dengan adanya Cellulose Insulation ini, ianya dapat menyelesaikan masalah kebanyakan orang di Malaysia yang sememangya mengetahui suhu di sini yang agak tinggi dari semasa ke semasa. Untuk maklumat lanjut, sila ke laman web kami iaitu www.greencabin.com.my 

No comments:

Post a Comment

RUMAH IBS MURAH DAN BERKUALITI

IBS adalah satu kaedah pembinaan yang melibatkan elemen struktur bangunan yang dihasilkan dalam persekitaran yang terkawal samada di kilang...